20.4.06

Ikäloppu?

Olen tällä viikolla pohtinut, olenko sittenkin vanha. Kässyn tunnilla olin aivan järkyttynyt, kun mulle selvisi, että neljäsluokkalainen tyttö seurustelee. 11-vuotiashan on vielä pelkkä lapsi! Tiedän, ei se seurustelu ole lapsena lainkaan samaa kuin isompana, mutta kuitenkin. Eikö tuo nyt olisi voinut edes paria vuotta odottaa.

Yksi oppilas kyseli, onko mulla hahmoa Habbo Hotellissa. Onneksi edes tiedän, mikä ko. paikka on. Mutta jouduin toteamaan, että olen liian vanha innostumaan enää Habbosta. Lapsi onneksi totesi "ai-nii" ja minä otin vastauksen niin, ettei hän ollut ajatellut, että olen jo liian vanha.

Omilta oppilailta tuppaa välillä lipsumaan äiti-sana minua kutsuessaan. Luonnollisesti se on luottamuksen osoitus ja lapsia itseäänkin naurattaa moiset vahingot. Mutta-mutta, kun nuppujeni äidit ovat pääasiassa 35+.

Neloset olivat jossain vaiheessa kovin huolissaan, kun pojillekin selvisi, ettei opella ole miesystävää. Yksikin hulivili aivan hiljeni ja vakavoitui. Pienen pohdinnan jälkeen takapenkistä kuului: - Ope, voikko sää sitt enää saada lapsii vai ookko sää jo liia vanha? -Kääk! ajatteli tämä ope-parka. -Oletko poika nukkunut kaikki bilsan tuntisi?!

Koitan sitten pitää kasassa sisäistä minääni ja menen intoa puhkuen lasten kanssa välitunneilla kaivelemaan nuoria nokkosia, uusia ruohonkorsia ja voikukan alkuja heinien alta esiin. Kuulostelen lintuja ja nautin keväästä. Enkä kiellä joka ainoassa kurarutakossa luttaamista. Vain niissä, jotka ovat saappaan vartta syvempiä. Ja tänään olin tyttöjen twist-narun päässä.

Enhän ole vielä vanha, enhän?!

Kuva: http://www.habboparadise.com/images/alts/buildings_singers.gif

3 kommenttia:

Saku kirjoitti...

Itselleni on tullut täysin päinvastaisia ajatuksia; enhän ole liian nuori, enhän?

Tietenkin tämä riippuu siitä ketä ihmisiä on sattunut viimeksi näkemään, mutta jotenkin tuntuu että useimmat kaksi-kolme vuotta nuoremmat ovat teinejä. Oman ikäiset ja tuon kaksi-kolme vuotta vanhemmat ovat kypsempiä ja järkevämpiä, mutta samalla myös tosi hyvää seuraa ja kaikkea muuta kuin vanhoja.

Jamo kirjoitti...

Kyllä neiti opettajatar on vielä nuori. Miekin vasta alan olla kolmenkympin kynnyksellä ja siulla on sinne matkaa. Vaikka kuin kovaa tulisit perässä ni aina oot nuorempi kun mie!
Mie oon kuullu muiltakin opeilta et lapset/nuoret pitää nuorena opettajankin. Kai sitä sopeutuu opettajakin oppilaiden sekaan. Myö voiaan sitten kysellä siulta nuorison uusia hömpötyksiä kun ite ollaan jo pudottu kärryiltä :).

Saku kirjoitti...

"Myö voiaan sitten kysellä siulta nuorison uusia hömpötyksiä kun ite ollaan jo pudottu kärryiltä :)."

Miten niin sitten kun?)