12.4.06

Kevät!

Tänään on paistanut aurinko. Uskomatonta. Edellisestä aurinkopäivästä onkin aikaa ja säätietojen mukaan seuraavaa saa taas odottaa. Tai itseasiassa se tulee vallan sopivasti juuri pääsisäispäiväksi.

Aamulla lauloi peippo, viikonloppuna kuulin kiurun. Näiden kevään äänien ja auringon myötä kävin taapustelemassa tuokion kotini ympärillä katsomassa, missä minä oikein asun. Vaikka jo jokusen kuukauden olen täällä asunut, kotikadullani en ollut aiemmin käynyt. Kadun toisessa päässä oli jotain mystisiä vesilammikoita, joiden epäilen liittyvän jotenkin UPM:n vedenottoon. Mutta vaikka toista tuntia tienoita kolusin, ei ainakaan vielä näillä keleillä kodin välittömästä läheisyydestä löytynyt maapohjaista lenkkimaastoa. Pitää siis odottaa, että ladut sulavat ja mennä Lähdepellolle.

Mutta tallustellessani minulle selvisi myös, että olen uusia lenkkareita vailla. Vanhat hiersivät niin ikävästi kantapäässä akillesjännettä, että taisi selvitä, miksi se viime vuonna niin kovasti ärtyi minun ja Elisan kolmen tunnin iltalenkistä.

Vaan kunpa nämä kevätpäivät jatkuisivat! Sitä jaksaa illallakin tehdä vaikka mitä, kun ei aina vaan sada ja ole nuhjuista. Minä odotan sitä aamua, kun ovesta ulos astuessani meri tervehtii minua tuoksullaan vapaana jäistä. Ja sitä päivää, kun koulun viereisillä pelloilla isännät tulevat välttämään ja äestämään päästäen muhevan maan ja kasvua uhkuvan mullan tuoksun valtaamaan koko kulmakunnan.

Kevät, tervetuloa! Minä jo sinua odotan!

Kuva: http://www.otavanoppimateriaalit.net/ymparisto/images/peippo.jpg

5 kommenttia:

Outi Veijonaho kirjoitti...

Ollanko siskoksia, ollaanko :) Käypä katsomassa mitä kirjoitin omaan blogiini sinusta tietämättä!

Kati Veijonaho kirjoitti...

Kaipa ollaan :D Mutta kun vihdoinkin tuli ihaana kevätpäivä, niin pitäähän sitä hehkuttaa!

Saku kirjoitti...

Tänään oli työpaikan ikkunan takana jopa kuuma kun Aurinko paistoi sisälle. Kumpa kevät jatkuisi edes pari päivää.

Katri Söder kirjoitti...

Minulla oli suunnitelmissa laittaa mökille pari linnunpönttöä tänä keväänä, mutta jos nyt peipot ja kiurut laulavat niin taidan olla auttamattomasti myöhässä. Ehkä ensi keväänä ennätän ajoissa.

Kati Veijonaho kirjoitti...

Ei, et ole! Koiraat vasta selvittävät pesimisalueitaan. Ja mm. tiaispöntössä pesivä kirjosieppo on vielä kokonaan saapumatta. Kuu kiurusta kesään jne -värssy ón ihan hukun-kukkua. Pääskyt saapuvat jo paljon ennen kesää, mutta kun kirjosiepot ja tervapääskyt (ei pääsky vaan kirskulintu!) saapuvat, silloin on kesä.