31.8.06

K-posti

Sakke nakitti minut kirjoittamaan kymmenen K-kirjaimella alkavaa sanaa, jotka kuuluvat elämääni.

Kaverit. Kaverit korvaavat minulle tavallaan perheen. Toisaalta en osaa nähdä, että haluaisin kadottaa kavereitani, vaikka vakiintuisin ja perheellistyisinkin. Minä nyt vaan rakastan ihmisiä ja erityisesti kavereitani.
Koti. Oma koti kullan kallis. Olen koti-ihminen. Tykkään olla kotona kavereiden kanssa tai kavereiden kotona tai sukulaisten kotona.
Kauneus. En tarkoita ihmisen kauneutta, vaan värejä, näkökulmia, harmoniaa, vastakohtia, tilanteita. Rakkautta, hymyä, naurua, silitystä, välittämistä, katsetta...
Kylmyys/Kovuus. Koitan vältellä itse olemasta kylmä/kova, enkä itsekään sitä halua osakseni. Joskus olen kylmä ja kova, mutta silloin usein suojaan itseäni ja usein myös sitä, jota kohtaan käyttäydyn kylmästi.
Koulu. Olen istunut itse koulussa ja opinnoissa tähän mennessä reilut 18 vuotta. Pääsin penkiltä pois siirtyäkseni sen kuuluisan pöydän toiselle puolelle ja edelleen olen koulussa. Elämänkoulussa aloittelen toista luokkaa.
Katse. Mikä minut saa kiinnostumaan ihmisestä, on katse. Jos minä ihastun, on myös toisen katseessa oltava jotain. Ystävän kanssa katseessa voi kertoa senkin, joka on niin vaikea sanoa. Mitä luontevammaksi oloni tunnen keskustelukumppanini kanssa, sitä tiiviimpi on katseeni silmiin. En osaa välttämättä sanoa, minkä väriset ovat jonkun ystäväni silmät, mutta tasan osaan kertoa, missä hänen naurunsa elää.
Kosketus. Minä pidän kosketuksesta. Minä mielelläni kosken, jos vaan olen varma, ettei toinen koe sitä tunkeiluksi. Lasten kanssa paljon käyttämäni kieli on kosketus. Aikuinenkin kiinnittää huomion parhaiten, jos häntä koskettaa, samoin lapsi.
Kummittelu. Minulla on kolme kummilasta, enkä tiedä, kuka heistä on minulle rakkain. Minä olen valmis antamaan kaikkeni heidän puolestaan.
Kati. Olen elämäni tärkein ihminen minulle. Kukaan muu ei joudu minua kestämään joka sekunti 24/7 viimeiseen henkäykseensä saakka. Jos itse kestän itseäni, voi olla, että joku muukin sietää.
Käsityöt. Henkireikäni. Käsitöillä puran ajatuksiani. Ne ovat minulle itseilmaisun keino siinä, missä jollekin toiselle kuvataiteet.

Ei kommentteja: