8.11.06

Vuosi

Vuosi sitten 9.11. vietin viimeistä vapaata päivääni. Oli Porthanin päivä ja TYYn juhlapäivä. Olin toisaalta apea, toisaalta suunnattoman jännittynyt. Ajattelin, että tähän jäisivät Porthanin päiväni. Tähän jäisi ylioppilaskunta osaltani.

Vuosi työelämässä on kulunut nopsaan. Vuosi sitten pohdin joulujuhlaohjelmaa yhden luokan osalta. Nyt osallani on puolet joulujuhlaohjelmasta, koska luokkia on vain kaksi. Toisaalta olisi kiva, jos opettajia olisi edes yksi enemmän, nyt joudumme molemmat aika koville. Mutta toisaalta tämä on niin vapaata. Voin tehdä mitä huvittaa, milloin huvittaa ja miten huvittaa, kunhan lapset oppivat tietyt asiat. Jos lapset ovat aivan uupuneita, voimme ottaa kevyemmän päivän, mutta toisena päivänä sitten rutistetaan tehokkaasti.

Minä itse olen muuttanut paikkakuntaa. Kaveripiiri jäi Turkuun ja osa on hajaantunut jo pääkaupunkiseudullekin. Raumalla etsin edelleen omaa paikkaani ja kovin niukasti minulla on kontakteja täällä ikätovereihin. Enempi olisi kiva, mutta onhan tässä Elina kanssani. Kevään-kesän pelastus oli vanha työkaveri eli nykyinen kaveri. Liki puoli vuotta lähekkäin asumista sai aikaan sen, että nyt yhteydenpito on hyvin säännöllistä, eihän sitä hyvästä kaverista malta luopua noin vaan maantieteellisistä syistä. Yhteen likimäärin ikätoveriin olen tutustunut ja hänen kanssaan tulee vietettyä aikaa mahdollisuuksien mukaan.

Vuoden aikana olen tunnustanut omien voimieni rajallisuuden.En vielä tiedä, mihin ne riittävät, mutta kaikki aikanaan. Olen oppinut tuntemaan itseäni, koska olen viettänyt enemmän aikaa itseni kanssa kuin koskaan ennen.

Mutta huomenna on taas 9.11. ja olen menossa TYYn alumnipäivään, päivään entisille toimijoille. Odotan kiinnostuneena, mitä on luvassa.

Omistajatragedian suurruhtinatar -merkin sain viime vuonna TYYn edelliseltä taloustoimikunnalta viimeisessä kokouksessa. Näitä olivat edeltäneet minun ja edeltäjäni Talouspönöttäjän yhdessä pakertamat TYYn viralliset pöytästandaaaarit ja TYYn viralliset akateeemiset ansioprinikat, jotka kaikki ovat ainutlaatuisia ja ainutkertaisia. Sain minä TYYltäkin ansiomerkin, mutta sellaisia on muillakin.

Ei kommentteja: