31.12.06

Uutta kohti vanhan purkaen

Mitä sellaista teit v. 2006, mitä et ollut tehnyt aikaisemmin?
Olin kuukauden palkallisella lomalla ja olin kuukauden työttömänä. Aloitin ihan uusien ekaluokkalisten kanssa koulunkäynnin.

Piditkö uudenvuodenlupauksesi ja aiotko tehdä uusia ensi vuodelle?
Hmmm.. Mikähän oli viime vuoden lupaukseni? En tiedä. Uudelle vuodelle en tehnyt lupausta.

Synnyttikö kukaan läheisesi v. 2006?
Serkkulikka sai pojalleen pikkuveljen.

Kuoliko kukaan läheisesi?
Ei, kuin ihmeen kaupalla.

Missä maissa kävit?
Satumaassa ja Unimaassa

Mitkä päivämäärät vuonna 2006 jäivät mieleen ja miksi?
Pekan ja Elinan kanssa kävimme Korkeasaaressa. Marin kanssa kiertelimme Suomea. Outin ja Veetin kanssa Ikeassa hernerokkasumussa. Veetin jouluaamun tervehdys.

Mikä on vuoden suurin saavutuksesi?
Sain tehtyä elämäni ensimmäisen villapaidan itselleni.

Kenen käytös/toiminta ansaitsee kehuja?
Ystävien. Sen ainoan ihmisen, joka viikoittain soittelee vain kuulumisia.

Kenen käyttäytyminen teki sinut masentuneeksi/ikäväksi?
Hänen, joka ei uskonut minua hyvällä, eikä oikein pahallakaan. Saa minut usein edelleen raivon partaalle.

Mistä olit tosi innoissasi?
Kummilapsista

Verrattuna tähän aikaan vuosi sitten, oletko nyt
a) onnellisempi tai surullisempi?

Aika samoissa. Olen hiukan murheissani pappan voinnista koko ajan.

b) rikkaampi/köyhempi?
Niin mammonassa kuin merkityksellisessäkin ehdottomasti rikkaampi.

Mitä toivot, että olisit tehnyt enemmän vuonna 2006?
Huolehtinut kunnostani.

Entä vähemmän?
Hoppuillut.

Rakastuitko v.2006?
Luokalliseen kultamussuja ;)

Vihaatko nyt ketään, jota et vihannut vuosi sitten?
Ei minulla ole syytä vihata ihmisiä. En vihannut vuosi sitten, enkä vihaa nytkään.

Mitä halusit ja sait?
Halusin jatkaa samalla työpaikalla. Ja jatkan.

Mitä halusit, mutta et saanut?
Vähemmän väsymystä.

Mitä teit synttäripäivänäsi ja paljon täytit?
Täytin taas 25. Olin töissä, yksi lapsi toi kortin. Hänen lisäkseen syntymäpäiväni muisti muistaakseni vain perheenjäsenet.

Mikä yksi asia ois tehnyt vuodesta 2006 paremman?
Voimavarat.

Mikä piti sinut järjissäsi?
Ystävät ja kaverit. Oppilaat.

Mikä poliittinen tapahtuma herätti eniten tunteita?
Hedelmöityslain läpimeno, opintotuen korottamispuheet ja lopulta nostamatta jättäminen, pääministeri Vanhasen puheet nuoria työttömiä koskien.

Ketä kaipasit?
Ystäviä ja kavereitani.

Kuka oli kivoin uusi tuttavuus?
Tutustuin aika vähän uusiin ihmisiin, ei rahkeet riittänyt. Yhden uuden ihmisen kanssa on tullut vietettyä aikaa enemmän.

Kerro arvokas elämänohje, jonka opit v. 2006?
Vain minä elän minun kanssani joka nanosekunti elämäni alusta loppuun saakka, olen siis oman elämäni tärkein ihminen.

1 kommentti:

Anu kirjoitti...

Arvokkain oppimani elämänohje vuonna 2006: Ei pidä olla itselleen liian ankara. Pitää antaa itselleen lupa väsyä, epäonnistua ja yrittää uudelleen.

Siis oikeastaan en ole vielä pystynyt tuota oppia soveltamaan käytäntöön, mutta ohje on tosi hyvä.